måndag 8 april 2013

EN NAKEN MAN PÅ BORDET & NYA TAG!!

 
 
 


Med mild brus.. fler artiklar finns på www.krusemoellekilde.dk

Hittade denna läckra danska vattenflaska hos webbutiken Borett som har massa snygg inredning och inspirationsbilder!! Denna flaska har varit slut länge men nu är lagret påfyllt igen!!
 
 
 
 
HEJ MÅNDAG OCH NY VECKA!!
 
 
Ska strax logga in mig på dagens föreläsning "Okomplicerad förlossning" som jag så praktiskt kan följa hemifrån, Falun är toppen gällande distansstudier och tekniska hjälpmedel, tummen upp för Falun!!
 
 
 
Ny vecka är perfekt för en ny förändring och efter diverse förskylningar och godisfrossande i påsk ska jag åter komma tillbaka till det hälsosammare levernet med god, nyttig LCHF- mat och träning som jag mår sååå mycket bättre av!! Gladare, piggare, bättre ork, bättre sömn, jämnare humör, inget blodsockerfall, ingen uppblåst känsla i magen är effekter som är tydliga för mig med denna kost!!
 
 Ska ej köra någon slags övertalning här men har du ej provat denna kost kan jag varmt rekommendera att prova 2-4 veckor. Första veckan kan man uppleva lite huvudvärk och trötthet, då kroppen ställer om sig men de positiva effekterna kommer sedan. Det är såklart olika hur mycket kolhydrater man bör äta beroende på om man har normalvikt, övervikt, kraftig övervikt eller är vältränad!! Finns en uppsjö på nätet och böcker, bilagor etc att läsa i ämnet, viktigt att läsa på inför en förändring för att kunna lyckas!!
 
Expressen har nu en bilaga ute med receptförslag, menyer och mycket information om LCHF och hur mycket man kan äta och av vad!!
 
 
Är det fler som är på G?!!
 
Kommer köra LCHF men på mitt egna sätt som jag brukar men för att få en extra kickstart och bli av med sockersuget, minimerar jag mjölkprodukter denna vecka som ofta är en trigger för sockerråttor. Detta underlättar och minskar risken för småätande, överätande och sockersug otroligt mycket!!
 
Flera som uppger att LCHF ej fungerar när de vill gå ner i vikt, en riskfaktor är att man överäter sås, grädde, fil och att dessa produkter blir det ny "sockret" som man unnar sig. Allt är ju ändå med måtta och som regel kan man utgå från sin egna handflata i proteinmängd, ½ dl grädd/fettbaserad sås och resten valfri mängd grönsaker och sallad (helst ovanjord) . Detta räknat per måltid, sedan är vi ju alla olika stora, tränar olika mycket etc men det kan vara en fingervisning.
 
 
 
Så det kommer bli recept denna vecka som är extra bra för en rivstart, dock inte mindre goda!! Har du frågor är du välkommen att ställa dem i kommentarsfältet!!
 
 
Har dessutom ett nytt superbra hälsotips som är värd sitt egna inlägg, men som är stärkande för både immunförsvaret, ämnesomsättningen, huden och mycket mycket mer men återkommer som sagt senare med det!!



Nu blir det nya förlossningslärdomar här :)


KRAM PÅ DIG

♥ 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar