tisdag 8 januari 2013

LAX PÅ PURJOLÖK MED VÄSTERBOTTENOST & CHILISÅS

Go´kväll!!
 
Ätit en supersmarrig rätt till middag ikväll och vill såklart dela med mig av såna här favoriter :)


 

 
 
 
 
Lax på purjolök med västerbottenost & chilisås  4 portioner

 
400 g lax (4 bitar fryst)
 
1 purjolök
 
3 dl vispgrädde
 
1 dl chilisås
 
rivet citronskal
 
salt, peppar
 
1 påse västerbottenost
olivolja
 
 
 
Sätt ugnen på 175 grader.
 
Ringla olivolja i botten av en ugnsfast form. Hacka purjolöken och lägg de i formen.
 
Lägg i laxbitarna frysta eller färsk. Salta och peppra laxen.
 
Blanda grädde, chilisås och rivet citronskal, häll över och ställ in i ugnen ca 20 min.
 
Strö osten över fisken och ställ tillbaka i ugnen  ytterligare 10-15 min.
 
 

Servera med en fräsch grönsallad och rostade solrosfrön!! Idag skippades dock fröna och det blev lika gott ändå samt att kidsen fick potatismos till..
 
 
 
Iallafall en jättegod middag som passar både vardag som fest. Jag gjorde dubbel sats så det finns matlåda och middag till ännu en dag!!
 
 
Kram på Dig ♥
 
 Bilder tillbaka igen JIPPI, känner mig som värsta hackaren som lyckats få till detta på en bakväg :)
så nu kan jag nöjt lägga mig och sova!!
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar