fredag 7 december 2012

Varm macka!!

 
 
Här pågår X-factor finalen, vi hejar på AWA, vilken superduktig tjej!!! Blir helt mållös av duetten med Loreen, helt otroligt bra, rysningar!!!
 
Blev en enkel lättlagad singelmiddag till mig ikväll, då Erik spelar hockeymatch och tjejerna fick spagetti och falukorv!!
 
Blev så sugen på en nostalgimacka som jag och min kära vän Anna gjorde väldigt ofta när vi satt med våra böcker och pluggade till syrra!!
 
 
 
 
Varm Brie -och salami macka (1pers)
 
1 ciabatta bröd färsk el vakumförpackad
salami
brieost
smör
 
Blandad sallad, gul paprika, rödlök
 
Sås: 2 dl turkisk yoghurt + 1 påse tortilla dip
 
 
Sätt ugnen på 200 grader.
 
Dela brödet i två delar. Smöra delarna och lägg på salami och brieskivor. Lägg bröden på plåt täckt med bakplåtspapper. Sätt in i mitten av ugnen i ca 10 min.
 
Servera med sallad och sås!!
 
Nu blir det soffläge med familia & godisskålen, ha en bäst fredá!!!


2 kommentarer:

  1. Finaste Anna! Som jag saknar våra pluggstunder och vårt mackfrossande, för att inte tala om våra semlestunder. Tur att jag kan följa din fina blogg nu när vi inte ses lika ofta <3

    SvaraRadera
  2. Vi va ett bra team på alla sätt ;) Ser ut att bli en träff nästa söndag iallafall :) saknar dig massor, mycket att bubbla om!! Kramar till bästa Brittis

    SvaraRadera