torsdag 6 december 2012

Snö och tårtfrukost!!!

 
 
 
Dagens första träningspass avklarat, vem behöver ett gym när det finns snö?! Stora flingor fortsätter att falla här så det blir nog att ge sig ut igen, när tar det slut!!?
 
 Inte som snöovädret iallafall för precis på dagen 14 år sedan, då vi stod på biltaket och skottade oss neråt (?!) helt otroligt!! Kommer ihåg att Erik fyllde och vi skulle göra tårta. Pulsade till affären men nästan inget fanns att handla, då varorna va slut och inga leveranser kom fram, märklig känsla!!
 
 Hela staden stod stilla och de enda fordonen som tog sig fram va plogbilar och skotrar och folk åkte skidor och spark på gatorna. Lilla Gävle hamnade på världskartan!!
 
 
 
 
 
Började morgonen med tårta, då mannen i huset fyller år idag!! Fick bland annat lite lotter och det  blev precis som i reklamen "Jag vill köpa en lott, grattis du får pengarna tillbaka, jag köper en till, grattis igen, du får pengarna tillbaka" blev ingen storvinst helt enkelt!!
 
Idag blir det en lugn dag för min del, ska ta mig en till bit tårta och krypa upp i soffan och titta på
Snow white and the huntsman.. får se om jag har ro i kroppen att titta!!
 
Tänkte även baka med favoriten Juleskum, återkommer med recept och betyg!!
 
Nu blire filmtajm!!
 
Hörs sen..
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar