måndag 5 november 2012

Promenad, omelett, spådomar & guitar hero!!!


Här blev det minsann ingen vila på sofflocket (inte för att jag har nåt heller ;)) utan istället en timmes rask promenad med kollegan Jennica, vilket var myyycket trevligare!! Kondisen har dalat så detta var verkligen välbehövligt och blev riktigt taggad att komma ur godis/kolhydrat/frossa träsket som vi hamnade i  halloweentider. Var till och med tvungen och fråga Erik om han kunde Hemlischmanöver då godiset liksom gick på löpande band in i gapet på mig, vill inte dö på ett så ocoolt sätt som med en rollokola i halsen!! Nåt bättre ska jag i så fall offra livet för, inte frosseri!!
 
Appropå äta, så var jag superhungrig efter vår hurtiga promenix och slängde ihop lite, ta-vad-man-har mat. Blev en omelett med lufttorkad skinka, sparris & parmesan..
 





 
Omelett
 
2 ägg
 
4 msk grädde
 
ca 1 dl riven parmesanost
 
salt, peppar
 
Vispa ihop ingredienserna med en gaffel. Lägg en msk smör i en stekpanna och häll i äggsmeten och låt steka på låg värme några minuter. När kakan stabiliserat sig och stelnat nästn helt, vänd omeletten och stek ytterligare någon minut. Dela sparrisen till slantar och koka några minuter i lättsaltat vatten.
 
Lägg upp på direkt på en tallrik, riv osten över den varma omeletten. Åts med lufttorkad skinka, sparris, plocksallad och riven parmesanost!!
 
Mums va gott det va!!
 
 
Grannens söta katt tittade in genom dörren, som han brukar göra :)
 
Spralliga och glada tjejer hämtades från skolan och var sugna på knäckglass. Satte sig och läste dagstidningen och horoskopet. De skrattade högt åt mitt horoskop (väduren) där det stog att "ansvaret för barn kan kännas betungande nu, inget nytt under solen, bara att acceptera" Haha och det roliga var när vi började läsa vidare att det vara bara deppigt och tråkigheter för verkligen alla!! Det blir käppar i hjulen idag, du känner dig hämmad, din lycka blockeras av andra idag, din ekonomi är inte den bästa nu etc etc!!
 
Vilken bra start på en måndag liksom att få det peppet vid morgonkaffet!!
 
Nej nu ska jag ta tag i den stooora högen tvätt som bor här (lätt att förutspå), spela Guitar Hero med familjen (metallica, jag e grym) och sen blir det efterlängtad läsning i Lantliv med en kopp te!!

(PS. Jag kommer inte länka till FB varje gång jag gör ett inlägg, vill ju inte tråka ut alla FB-vänner med inlägg hela tiden ;) Så hitta bloggen via adressen istället www.thesteelewoman.blogspot.com om du vill titta in här!! Är såå glad för gulliga kommentarer här och andra ställen, blir jätteglad då jag tycker det är superkul att skriva, fota och blogga!!
 
 
Kramen
 
 

3 kommentarer:

  1. Hej Anna! Vilken fin blogg du har! Du kan verkligen det där.
    Ha en bra dag! Kram Karin Cardesjö



    SvaraRadera
  2. Tack Anna för PW, känns idag kan jag lova ;) men igen fara tar igen mig på soffan. Ha en fin kväll! Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Tack Karin!! Tycker det är kul och ännu roligare när det kommer kommentarer :) Kram kram!!

    Jennica, jag har lite ont i höfterna faktiskt men vi vicka väl för mycket på rumpan, haha!! Hoppas du kom i tid sen, Kramen

    SvaraRadera